۱۳ اسفند ۱۳۹۱، ۱۵:۵۳

بپه گریلو:

سیستم سیاسی ایتالیا در حال سقوط است/ ایتالیا در آستانه مرگ اقتصادی

سیستم سیاسی ایتالیا در حال سقوط است/ ایتالیا در آستانه مرگ اقتصادی

رهبر جنبش "پنج ستاره" ایتالیا سقوط سیستم سیاسی قدیمی در کشورش را پیش بینی کرده و تصریح کرد که اگر شرایط اقتصادی کشورما تغییر نکند مرده ایم و باید از یورو خارج شویم.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از هفته نامه "اشپیگل" ، "بپه گریلو" ، کمدین ایتالیایی و رهبر جنبش "پنج ستاره" ایتالیا که توانست در انتخابات پارلمانی این کشور موفقیت چشم گیری به دست آورده و  25.55 درصد آراء را از آن خود کند در گفتگو با نشریه "فوکوس" سقوط سیستم سیاسی کشورش را پیش بینی کرده و تاکید کرد که من به احزاب قدیمی در کشورم شش ماه فرصت می دهم و بعد از آن کارشان تمام است. بعد از این مدت آنها نخواهند توانست دیگر دستمزدهای بازنشستگان و خدمات عمومی را پرداخت کنند.

"گریلو" بر این عقیده است که احزاب قدیمی ایتالیا خواهان اصلاحات جدی نبوده و تنها بلوف می زنند تا برای خود زمان به دست آورند. ایتالیا زیر بار بدهی های دولتی خرد می شود و باید برای گرفتن اعتبارهای جدید مذاکره کند.

به گفته رهبر جنبش پنج ستاره در ایتالیا، اگر بهره های وامها در هر سال از مرز 100 میلیارد یورو بگذرد، ما مرده ایم. اگر شرایط تغییر نکند ایتالیا باید از یورو بگذرد.

کد خبر 2010584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha